Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: Commercial Air Transport
...Member States should be allowed to defer the application of Part M to aircraft not involved in
commercial air transport
for an additional period of one or two years, depending on the provisions c

...możliwość odroczenia stosowania części M w stosunku do statków powietrznych nieeksploatowanych w
lotniczych przewozach handlowych
przez kolejny rok lub kolejne dwa lata, w zależności od przepisów.
In order to allow the competent authorities of the Member States and the interested parties to become sufficiently acquainted with the new requirements of Part M, and to adapt themselves thereto, Member States should be allowed to defer the application of Part M to aircraft not involved in
commercial air transport
for an additional period of one or two years, depending on the provisions concerned.

W celu umożliwienia właściwym organom państw członkowskich i zainteresowanym stronom zapoznania się w odpowiednim zakresie z nowymi wymogami części M oraz dostosowania się do nich, państwa członkowskie powinny mieć możliwość odroczenia stosowania części M w stosunku do statków powietrznych nieeksploatowanych w
lotniczych przewozach handlowych
przez kolejny rok lub kolejne dwa lata, w zależności od przepisów.

...authorities of Kazakhstan further informed the Commission that 4 airlines previously involved in
commercial air transport
have ceased this activity, reduced their fleet and have been recertified un

Właściwe organy Kazachstanu poinformowały także Komisję, że 4 linie
lotnicze
uprzednio
wykonujące zarobkowe przewozy lotnicze
zaprzestały tej działalności, zredukowały swoją flotę i uzyskały nowe...
The competent authorities of Kazakhstan further informed the Commission that 4 airlines previously involved in
commercial air transport
have ceased this activity, reduced their fleet and have been recertified under aerial work; these airlines are: Aero Aircompany, AK Suncare Aircompany, Kazair West, Ust-Kamenogorsk Air division of EKA.

Właściwe organy Kazachstanu poinformowały także Komisję, że 4 linie
lotnicze
uprzednio
wykonujące zarobkowe przewozy lotnicze
zaprzestały tej działalności, zredukowały swoją flotę i uzyskały nowe certyfikaty w dziedzinie „prace lotnicze”; te linie lotnicze to: Aero Aircompany, AK Suncare Aircompany, Kazair West, Ust.-Kamenogorsk (Air Division of EKA).

...authorities of Kazakhstan further informed the Commission that 4 airlines previously involved in
commercial air transport
have ceased this activity, reduced their fleet and have been recertified un

Właściwe organy Kazachstanu poinformowały także Komisję, że 4 linie
lotnicze
uprzednio
wykonujące zarobkowe przewozy lotnicze
zaprzestały tej działalności, zredukowały swoją flotę i uzyskały nowe...
The competent authorities of Kazakhstan further informed the Commission that 4 airlines previously involved in
commercial air transport
have ceased this activity, reduced their fleet and have been recertified under aerial work; these airlines are: Aero Aircompany, AK Suncare Aircompany, Kazair West, Ust-Kamenogorsk Air division of EKA.

Właściwe organy Kazachstanu poinformowały także Komisję, że 4 linie
lotnicze
uprzednio
wykonujące zarobkowe przewozy lotnicze
zaprzestały tej działalności, zredukowały swoją flotę i uzyskały nowe certyfikaty w dziedzinie „prace lotnicze”; te linie lotnicze to: Aero Aircompany, AK Suncare Aircompany, Kazair West, Ust.-Kamenogorsk (Air Division of EKA).

By derogation from point M.A.801(b)2 for ELA1 aircraft not used in
commercial air transport
, aircraft complex maintenance tasks listed in Appendix VII may be released by certifying staff referred to...

...przepisów pkt M.A.801 lit. b) ppkt 2, w przypadku statków powietrznych ELA1 nieeksploatowanych w
lotniczych przewozach handlowych
kompleksowe zadania obsługi technicznej statków powietrznych wymien
By derogation from point M.A.801(b)2 for ELA1 aircraft not used in
commercial air transport
, aircraft complex maintenance tasks listed in Appendix VII may be released by certifying staff referred to in point M.A.801(b)2;

W drodze odstępstwa od przepisów pkt M.A.801 lit. b) ppkt 2, w przypadku statków powietrznych ELA1 nieeksploatowanych w
lotniczych przewozach handlowych
kompleksowe zadania obsługi technicznej statków powietrznych wymienione w dodatku VII mogą być wykonane przez personel certyfikujący określony w pkt M.A.801 lit. b) ppkt 2.

By derogation from point M.A.801(b)2 for ELA1 aircraft not used in
commercial air transport
, aircraft complex maintenance tasks listed in Appendix VII may be released by certifying staff referred to...

...przepisów pkt M.A.801 lit. b) ppkt 2, w przypadku statków powietrznych ELA1 nieeksploatowanych w
lotniczych przewozach handlowych
kompleksowe zadania obsługi technicznej statków powietrznych wymien
By derogation from point M.A.801(b)2 for ELA1 aircraft not used in
commercial air transport
, aircraft complex maintenance tasks listed in Appendix VII may be released by certifying staff referred to in point M.A.801(b)2;

W drodze odstępstwa od przepisów pkt M.A.801 lit. b) ppkt 2, w przypadku statków powietrznych ELA1 nieeksploatowanych w
lotniczych przewozach handlowych
kompleksowe zadania obsługi technicznej statków powietrznych wymienione w dodatku VII mogą być wykonane przez personel certyfikujący określony w pkt M.A.801 lit. b) ppkt 2.

manage the continuing airworthiness of
commercial air transport
aircraft when listed both on its approval certificate and on its Air Operator Certificate (AOC);

zarządzać ciągłą zdatnością do lotu statków powietrznych eksploatowanych w
lotniczych przewozach handlowych
w przypadku gdy zostaną one wymienione zarówno w certyfikacie zatwierdzającym, jak i w...
manage the continuing airworthiness of
commercial air transport
aircraft when listed both on its approval certificate and on its Air Operator Certificate (AOC);

zarządzać ciągłą zdatnością do lotu statków powietrznych eksploatowanych w
lotniczych przewozach handlowych
w przypadku gdy zostaną one wymienione zarówno w certyfikacie zatwierdzającym, jak i w certyfikacie przewoźnika lotniczego;

manage the continuing airworthiness of
commercial air transport
aircraft when listed both on its approval certificate and on its Air Operator Certificate (AOC);

zarządzać ciągłą zdatnością do lotu statków powietrznych eksploatowanych w
lotniczych przewozach handlowych
w przypadku gdy zostaną one wymienione zarówno w certyfikacie zatwierdzającym, jak i w...
manage the continuing airworthiness of
commercial air transport
aircraft when listed both on its approval certificate and on its Air Operator Certificate (AOC);

zarządzać ciągłą zdatnością do lotu statków powietrznych eksploatowanych w
lotniczych przewozach handlowych
w przypadku gdy zostaną one wymienione zarówno w certyfikacie zatwierdzającym, jak i w certyfikacie przewoźnika lotniczego;

...1 prescribes requirements applicable to the operation of any civil aeroplane for the purpose of
commercial air transportation
by any operator whose principal place of business and, if any, registe

...OPS dział 1 określają wymagania mające zastosowanie do każdego cywilnego samolotu użytkowanego w
zarobkowym przewozie lotniczym
przez operatora
lotniczego
, którego główne miejsce wykonywania działa
OPS Part 1 prescribes requirements applicable to the operation of any civil aeroplane for the purpose of
commercial air transportation
by any operator whose principal place of business and, if any, registered office is in a Member State, hereafter called operator.

Przepisy OPS dział 1 określają wymagania mające zastosowanie do każdego cywilnego samolotu użytkowanego w
zarobkowym przewozie lotniczym
przez operatora
lotniczego
, którego główne miejsce wykonywania działalności i siedziba, o ile ją posiada, znajduje się na terytorium państwa członkowskiego, zwanego dalej „operatorem”.

...1 prescribes requirements applicable to the operation of any civil aeroplane for the purpose of
commercial air transportation
by any operator whose principal place of business and, if any, registe

...OPS dział 1 określają wymagania mające zastosowanie do każdego cywilnego samolotu użytkowanego w
zarobkowym przewozie lotniczym
przez operatora
lotniczego
, którego główne miejsce wykonywania działa
OPS Part 1 prescribes requirements applicable to the operation of any civil aeroplane for the purpose of
commercial air transportation
by any operator whose principal place of business and, if any, registered office is in a Member State, hereafter called operator.

Przepisy OPS dział 1 określają wymagania mające zastosowanie do każdego cywilnego samolotu użytkowanego w
zarobkowym przewozie lotniczym
przez operatora
lotniczego
, którego główne miejsce wykonywania działalności i siedziba, o ile ją posiada, znajduje się na terytorium Państwa Członkowskiego, zwanego dalej »operatorem«.

...1 prescribes requirements applicable to the operation of any civil aeroplane for the purpose of
commercial air transportation
by any operator whose principal place of business and, if any, registe

...OPS dział 1 określają wymagania mające zastosowanie do każdego cywilnego samolotu użytkowanego w
zarobkowym przewozie lotniczym
przez operatora
lotniczego
, którego główne miejsce wykonywania działa
OPS Part 1 prescribes requirements applicable to the operation of any civil aeroplane for the purpose of
commercial air transportation
by any operator whose principal place of business and, if any, registered office is in a Member State, hereafter called operator.

Przepisy OPS dział 1 określają wymagania mające zastosowanie do każdego cywilnego samolotu użytkowanego w
zarobkowym przewozie lotniczym
przez operatora
lotniczego
, którego główne miejsce wykonywania działalności i siedziba, o ile ją posiada, znajduje się na terytorium państwa członkowskiego, zwanego dalej »operatorem«.

The Joint Aviation Authorities (JAA) have adopted a set of harmonised rules for
commercial air transportation
by aeroplane, called Joint Aviation Requirements for Commercial Air Transportation...

Zrzeszenie Władz Lotniczych (JAA) przyjęło zbiór zharmonizowanych przepisów w sprawie
zarobkowego przewozu lotniczego
samolotami, zwany Europejskimi wymaganiami bezpieczeństwa
lotniczego — Zarobkowy...
The Joint Aviation Authorities (JAA) have adopted a set of harmonised rules for
commercial air transportation
by aeroplane, called Joint Aviation Requirements for Commercial Air Transportation (Aeroplanes) (JAR-OPS 1), as amended.

Zrzeszenie Władz Lotniczych (JAA) przyjęło zbiór zharmonizowanych przepisów w sprawie
zarobkowego przewozu lotniczego
samolotami, zwany Europejskimi wymaganiami bezpieczeństwa
lotniczego — Zarobkowy przewóz
lotniczy (samoloty) (Joint Aviation Requirements — Commercial Air Transportation (Aeroplanes) (JAR-OPS 1), ze zmianami.

...V if they comply with the applicable training, checking and recency provisions of the JARs for
commercial air transportation
by helicopters; or

...szkolenia, sprawdzania i bieżącej praktyki zawarte w stosownych przepisach JAR dotyczących
lotniczych przewozów zarobkowych
z
wykorzystaniem
śmigłowców; lub
shall be deemed to be compliant with the initial training requirements of Annex V if they comply with the applicable training, checking and recency provisions of the JARs for
commercial air transportation
by helicopters; or

uznawani są za spełniających wymogi szkolenia wstępnego z załącznika V, jeżeli spełniają oni wymogi w zakresie szkolenia, sprawdzania i bieżącej praktyki zawarte w stosownych przepisach JAR dotyczących
lotniczych przewozów zarobkowych
z
wykorzystaniem
śmigłowców; lub

...they do not comply with the applicable training, checking and recency requirements of the JARs for
commercial air transportation
by helicopters, they shall complete all relevant training and...

...w zakresie szkolenia, sprawdzania i bieżącej praktyki zawartych w przepisach JAR dotyczących
lotniczych przewozów zarobkowych
z wykorzystaniem śmigłowców, przed uznaniem ich za spełniających wy
if they do not comply with the applicable training, checking and recency requirements of the JARs for
commercial air transportation
by helicopters, they shall complete all relevant training and checking required to operate on helicopter(s), except the initial training, before being deemed to be compliant with this Regulation; or

jeżeli nie spełniają oni stosownych wymagań w zakresie szkolenia, sprawdzania i bieżącej praktyki zawartych w przepisach JAR dotyczących
lotniczych przewozów zarobkowych
z wykorzystaniem śmigłowców, przed uznaniem ich za spełniających wymogi niniejszego rozporządzenia muszą przejść wszystkie stosowne szkolenia i sprawdzenia wymagane w operacjach śmigłowców, z wyjątkiem szkolenia wstępnego; lub

...progressively implemented, with a view to complete the actions pertaining to aircraft involved in
commercial air transport
by October 2010.

...te realizowane są stopniowo, a zakończenie działań dotyczących statku powietrznego wykonującego
handlowe przewozy lotnicze
przewiduje się na październik 2010 r.
They informed the Air Safety Committee of the actions taken to remove the two significant safety concerns, which were submitted to ICAO on 30 October 2009. These actions are being progressively implemented, with a view to complete the actions pertaining to aircraft involved in
commercial air transport
by October 2010.

Organy te poinformowały Komitet ds. Bezpieczeństwa Lotniczego o działaniach podjętych w celu wyeliminowania dwóch istotnych uchybień w zakresie bezpieczeństwa zgłoszonych do ICAO w dniu 30 października 2009 r. Działania te realizowane są stopniowo, a zakończenie działań dotyczących statku powietrznego wykonującego
handlowe przewozy lotnicze
przewiduje się na październik 2010 r.

...Orlan 2000, do not include sufficient information to demonstrate that these companies have ceased
commercial air transport
activities.

...umożliwiających wykazanie, że przedsiębiorstwa te zaprzestały prowadzenia działalności w zakresie
transportu lotniczego
.
The submissions and presentations made by the competent authorities of Kazakhstan (CAC) regarding the companies: Asia Continental Avialines, KazAirWest, Kazavia, Orlan 2000, do not include sufficient information to demonstrate that these companies have ceased
commercial air transport
activities.

Przekazane dokumenty oraz prezentacje dokonane przez właściwe organy Kazachstanu (CAC) dotyczące przedsiębiorstw: Asia Continental Avialines, KazAirWest, Kazavia, Orlan 2000 nie zawierały wystarczających informacji umożliwiających wykazanie, że przedsiębiorstwa te zaprzestały prowadzenia działalności w zakresie
transportu lotniczego
.

Aeronautical products, parts and appliances, operators involved in
commercial air transport
, as well as pilots and persons, products and organisations involved in their training and medical...

Lotnicze wyroby, części i akcesoria, użytkownicy zaangażowani w
zarobkową
działalność
lotniczą
, jak również piloci i osoby, wyroby i organizacje związane ze szkoleniami i badaniami lekarskimi tych...
Aeronautical products, parts and appliances, operators involved in
commercial air transport
, as well as pilots and persons, products and organisations involved in their training and medical examination, should be certified or licensed once they have been found to comply with essential requirements to be laid down by the Community in line with standards and recommended practices set by the Chicago Convention.

Lotnicze wyroby, części i akcesoria, użytkownicy zaangażowani w
zarobkową
działalność
lotniczą
, jak również piloci i osoby, wyroby i organizacje związane ze szkoleniami i badaniami lekarskimi tych osób, powinny być certyfikowane lub licencjonowane po spełnieniu zasadniczych wymagań, które zostaną ustalone przez Wspólnotę zgodnie z normami i zalecanymi praktykami określonymi w konwencji chicagowskiej.

...during which Member States had the possibility to apply derogation for aircraft not involved in
commercial air transport
, as provided in Article 7(3)(a) of Regulation (EC) No 2042/2003, which most

...miały możliwość stosowania odstępstwa w stosunku do statków powietrznych nieeksploatowanych w
lotniczych przewozach handlowych
, zgodnie z art. 7 ust. 3 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 2042/2003,
Due to the expiration of the period during which Member States had the possibility to apply derogation for aircraft not involved in
commercial air transport
, as provided in Article 7(3)(a) of Regulation (EC) No 2042/2003, which most Member States have actually applied, the provisions of Annex I (Part-M) shall be fully applied in all Member States from 28 September 2008, unless changes are adopted in due time.

Ze względu na upływ terminu, w którym państwa członkowskie miały możliwość stosowania odstępstwa w stosunku do statków powietrznych nieeksploatowanych w
lotniczych przewozach handlowych
, zgodnie z art. 7 ust. 3 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 2042/2003, i które to odstępstwo większość państw członkowskich stosowała, od dnia 28 września 2008 r. przepisy załącznika I (część M) będą obowiązywały w pełnym zakresie we wszystkich państwach członkowskich, chyba że w odpowiednim czasie zostaną przyjęte zmiany.

...during which Member States had the possibility to apply derogation for aircraft not involved in
commercial air transport
, as provided in Article 7(3)(a) of Regulation (EC) No 2042/2003, which most

...miały możliwość stosowania odstępstwa w stosunku do statków powietrznych nieeksploatowanych w
lotniczych przewozach handlowych
, zgodnie z art. 7 ust. 3 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 2042/2003,
Due to the expiration of the period during which Member States had the possibility to apply derogation for aircraft not involved in
commercial air transport
, as provided in Article 7(3)(a) of Regulation (EC) No 2042/2003, which most Member States have actually applied, the provisions of Annex I (Part-M) shall be fully applied in all Member States from 28 September 2008, unless changes are adopted in due time.

Ze względu na upływ terminu, w którym państwa członkowskie miały możliwość stosowania odstępstwa w stosunku do statków powietrznych nieeksploatowanych w
lotniczych przewozach handlowych
, zgodnie z art. 7 ust. 3 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 2042/2003, i które to odstępstwo większość państw członkowskich stosowała, od dnia 28 września 2008 r. przepisy załącznika I (część M) będą obowiązywały w pełnym zakresie we wszystkich państwach członkowskich, chyba że w odpowiednim czasie zostaną przyjęte zmiany.

...Federation also confirmed that the following aircraft continue to be excluded for international
commercial air transport
as they are not fitted with ICAO mandatory equipment.

...Federacji Rosyjskiej potwierdziły również, że poniższe statki powietrzne są nadal wykluczone z
wykonywania
międzynarodowych
handlowych przewozów lotniczych
, gdyż nie zainstalowano na ich pokładzi
At the meeting of the Air Safety Committee the competent authorities of the Russian Federation also confirmed that the following aircraft continue to be excluded for international
commercial air transport
as they are not fitted with ICAO mandatory equipment.

Na posiedzeniu Komitetu ds. Bezpieczeństwa Lotniczego właściwe organy Federacji Rosyjskiej potwierdziły również, że poniższe statki powietrzne są nadal wykluczone z
wykonywania
międzynarodowych
handlowych przewozów lotniczych
, gdyż nie zainstalowano na ich pokładzie wymaganego przez ICAO wyposażenia.

manage the continuing airworthiness of aircraft, except those involved in
commercial air transport
, as listed on the approval certificate.’;

zarządzać nieprzerwaną zdatnością do lotu statków powietrznych poza statkami eksploatowanymi w
lotniczych przewozach handlowych
, wymienionych w certyfikacie zatwierdzającym.”;
manage the continuing airworthiness of aircraft, except those involved in
commercial air transport
, as listed on the approval certificate.’;

zarządzać nieprzerwaną zdatnością do lotu statków powietrznych poza statkami eksploatowanymi w
lotniczych przewozach handlowych
, wymienionych w certyfikacie zatwierdzającym.”;

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich